Kas skatina lietuvius tobulinti anglų kalbos žinias?
Lietuvos gyventojai, nusprendę mokytis anglų kalbos, daugiausiai dėmesio norėtų skirti kalbėjimo įgūdžiams tobulinti, kadangi tai padeda bendrauti su užsieniečiais. Bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa parodė, kad galimybė susikalbėti keliaujant po svečias šalis žavi net 23 % apklaustųjų, o 21 % mokytis anglų kalbos skatina noras žiūrėti filmus.
Kaip teigia apklausą užsakiusios anglų kalbos mokyklos „Intellectus“ vadovas Andrius Ingelevič, apklausos rezultatai iš esmės sutampa su į mokyklą besikreipiančių moksleivių norais ir klausimais.
„Norėdami pradėti mokytis anglų kalbos ar ją tobulinti, daugelis svarsto ir blaškosi tarp bendrinės ir šnekamosios anglų kalbos kursų, bet siekdami pagerinti bendras žinias dauguma vis dėlto orientuojasi į kalbėjimo mokymą. Dėl tokios tendencijos bendriniame kurse daugiau dėmesio skiriame praktikai, kalbėjimui tarpusavyje. Be to, kalbėjimo lavinimą akcentuoja ir Oksfordo, Kembridžo universitetai bei kiti leidėjai, kurių šiuolaikinę mokymo metodiką naudojame, – teigia „Intellectus“ vadovas. – Vien šnekamosios kalbos kursus dažniausiai renkasi tie, kurie susiduria tik su sakytine anglų kalba arba neblogai išmokę teoriją, tačiau visiškai neturi praktikos.“
Apklausa taip pat parodė, kad 17 % žmonių papildomai mokytis anglų kalbos skatina planai dirbti užsienyje. 13 % apklaustųjų anglų kalbos mokėjimas yra norma, todėl jie nenori atsilikti nuo mokančiųjų, o 12 % tyrimo dalyvių anglų kalba reikalinga dabartiniam darbui ar ieškant naujo.
Vaikams anglų kalba – ne dėl egzaminų
„Daugelis mokinių, abiturientų į mus kreipiasi norėdami geriau išlaikyti baigiamuosius mokyklos ar tarptautinius egzaminus, kurie reikalingi stojant į aukštąsias mokyklas. Tačiau tėvai geriau nei vaikai supranta, kad anglų kalbą reikia mokytis ne vien egzaminams, ypač turint omenyje, kad bendrojo lavinimo mokyklose dažnai nesuteikiama pakankamai praktinių kalbėjimo įgūdžių. Tam, kad vaikai geriau pasiruoštų baigiamiesiems mokyklos ar tarptautiniams egzaminams, į papildomas anglų kalbos pamokas juos leistų atitinkamai 26 % ir 15 % apklaustųjų. Tačiau net 47 % apklaustųjų vaiką į anglų kalbos mokyklas leistų tam, kad jis geriau išmoktų šnekamosios kalbos, o 43 % – kad geriau išmoktų bendrinę anglų kalbą, t. y. rašyti, skaityti ir kalbėti“, – teigia specialistas.
Į privačią anglų kalbos mokyklą tobulinti šnekamosios anglų kalbos savo vaikus labiau linkę leisti gaunantieji dideles pajamas, o gaunantys vidutines ir didesnes pajamas tyrimo dalyviai, taip pat mažesnių miestų ir rajonų centrų gyventojai labiau akcentavo būtinybę vaikams geriau išmokti bendrinę anglų kalbą. 24 % apklaustųjų leistų arba leidžia vaiką į papildomas anglų kalbos pamokas, kad jis geriau pasiruoštų gyventi ir dirbti užsienyje, o 18 % – kad jis pasiruoštų studijoms užsienyje.
Labiau rūpinasi vaikais
„Šios apklausos rezultatai parodė ir tai, kad Lietuvos gyventojai labiau rūpinasi vaikų ateitimi. Tiesa, 39 % apklausos dalyvių atsakė, kad anglų kalbos mokytis jų niekas neskatina, jie jos nenori mokytis ir nesimokys. Tačiau vaiko į privačią anglų kalbos mokyklą jokiais tikslais neleistų tik 15 % gyventojų. Tai rodo, kad žmonės linkę vaikų ateičiai ir išsilavinimui skirti didesnį dėmesį nei sau“, – teigia jau 8 metus Vilniuje sėkmingai veikiančios anglų kalbos mokyklos „Intellectus“ vadovas.