Kaip įrengti stiklinius pastatų stogus?
“Guardian” stiklo sprendimai nevaržo architektų idėjų laisvės
Stikliniai skaidrūs pastatai tapo šiuolaikinės architektūros etalonu visame pasaulyje. Kaip įrengti stiklinį stogą, kuris neleistų pastatui įkaisti nuo saulės, o per audrą sulaikytų lietaus lašų skleidžiamą triukšmą? Komfortas virš galvos ilgą laiką buvo architektų galvos skausmas. JAV architektūrinio stiklo gamintojas „Guardian“ siūlo sprendimus, kurie leidžia įgyvendinti bet kokį architektūrinį sumanymą, nesibaiminant kritinių oro sąlygų.
„Patalpos, esančios po stiklo stogu ar su stoglangiais, skirtingai nei vertikalūs langai, giedrą dieną yra veikiami saulės nuo ryto iki vakaro, o per lietų kambaryje su stikliniu stogu galima jaustis tarsi būgne. Todėl ne visiems architektūriniams projektams paprasto stiklo sprendimai yra tinkami“, – pažymi Vaidas Petkevičius „Guardian Glass“ S.A. rinkodaros vadovas Baltijos šalims.
Koks stiklas tinka stogų konstrukcijoms?
Pasak V.Petkevičiaus, planuojant įrengti stiklo stogus tiek komerciniuose pastatuose, tiek privačiuose būstuose, reikėtų įvertinti du aspektus: saulės bei lietaus ir sniego poveikį, t.y., karštį ir triukšmą. Stiklinėms stogo konstrukcijoms, dėl sniego svorio keliamos rizikos žiemos metu, būtina rinktis laminuotą ir grūdintą stiklą, kuris yra atsparus smūgiams, o duždamas nesubyra į aštrias šukes.
„Daugumoje komercinės paskirties negyvenamuose pastatuose sniego ar lietaus lašų keliamas triukšmas nėra svarbus, tačiau privačiuose namuose, ypač jei patalpoje ketinama įrengti miegamąjį kambarį – tai ypač aktualu“, – sako V.Petkevičius.
Pastatams su stiklinėmis stogų konstrukcijomis „Guardian“ sukūrė specialų stiklą su apsauga nuo saulės „SunGuard“ SN 29/18, kuris sulaiko daugiau kaip 70 proc. saulės spindulių ir apsaugo patalpas nuo perkaitimo. Šis skaidrus stiklas turi melsvą atspalvį ir gerai praleidžia dienos šviesą.
„Siekiant apsaugoti patalpas ne tik nuo perkaitimo, bet ir nuo kritulių keliamo triukšmo, stiklo stogams reikėtų rinktis paketus iš trijų stiklų su apsauga nuo saulės energijos ir akustinį laminuotą
stiklą. „Guardian“ akustinis stiklas „LamiGlass Sound Reduction“ sulaiko iki 51 dB triukšmą ir gali atlaikyti daugiau kaip 4 kg svorio plieninio rutulio smūgį. Tokios konstrukcijos stiklinis stogas sukuria ypatingą komfortą ir yra energetiškai efektyvus“, – teigia V.Petkevičius.
Naujausiuose architektūros projektuose – unikalūs stiklo sprendimai
„Naujiems nekilnojamojo turto projektams kasmet prireikia tūkstančių kvadratinių metrų stiklo. Nors iš išorės stiklinis pastatas gali sukurti vientisumo iliuziją, iš tiesų, fasadų ar stogo konstrukcijose dažniausiai naudojamas skirtingomis savybėmis pasižymintis architektūrinis stiklas“, – teigia V.Petkevičius. „Atsižvelgiant į pastatų orientaciją pagal pasaulio šalis ir atlikus saulės poveikio matavimus, buvo parinkti energetiškai efektyviausi stiklo sprendimai naujai statomuose verslo pastatuose su stiklo stogais „Quadrum“ ir „K29“, Vilniuje“, – teigia V.Petkevičius.
Norvegijos sostinėje Osle rekonstruojamam vienam didžiausių ir moderniausių Gardermoen oro uostų Šiaurės šalyse prireiks net 10 000 kvm. stiklo fasadų konstrukcijų, kurias gamina Estijos kompanija „Klaasimeister“.
Po Gardermoen oro uosto rekonstrukcijos, į kurią investicijos siekia apie 1,4 mlrd. EUR, bus atnaujinti terminalai, išvykimo bei keleivių laukimo salės. Architektūriniai šio objekto sprendimai bus sukurti iš stiklo.
„Mums svarbiausi aspektai, pasirenkant medžiagas, buvo vizualumas ir praktiškumas”, – teigia „Klaasimeister“ produktų vadovas Kaido Toonekurg. „Įgyvendinant šį įspūdingą projektą, turėjome išpildyti aukštus saugumo ir garso izoliacijos reikalavimus, o taip pat atsižvelgti į dizaino savitumą. Šis projektas išsiskiria stiklo fasadų konstrukcijomis, kurias laiko aukštos stiklinės kolonos – tai oro uosto pastatui suteikia dar daugiau šviesos ir erdvės“, – pasakoja K.Toonekurg.
Gardermoen oro uosto pastatas bus „apvilktas“ skirtingais „Guardian“ multifunkciniais „SunGuard“ SN serijos stiklo gaminiais, kurie pasižymi skaidrumu, apsaugo nuo triukšmo ir saulės karščio bei leidžia sumažinti išlaidas kondicionavimui. Po rekonstrukcijos, kuri bus baigta 2017 m., Gardermoen oro uostas galės kasmet aptarnauti apie 28 mln. keleivių.