gallery

Kaip elgtis kelionėje tapus avialinijų darbuotojų streiko įkaitu?

Vežėjų darbuotojų streikai sujaukia niekuo dėtų keliautojų planus ir nenoromis paverčia situacijos įkaitais. Ar žinote, kokios jūsų – keleivio teisės ir kaip elgtis, jei dėl streikuojančių stiuardesių ar oro uosto darbininkų jūsų planuotas skrydis bus atidėtas neribotam laikui?

Pastaruoju metu vykęs Vokietijos aviakompanijos „Lufthansa“ darbuotojų streikas sukėlė stresą dešimtims tūkstančių keleivių, kurių skrydžiai buvo atidėti arba atšaukti. Europos vartotojų centras primena vartotojams, kokias teises jie turi tokiu atveju.

Atidėtas skrydis

Jei skrydis vėluoja daugiau kaip 2 valandas, atsiranda tam tikros aviakompanijos prievolės keleivio naudai. Keleiviams, laukiantiems atidėto skrydžio, aviakompanija privalo pasiūlyti maisto ir gaiviųjų gėrimų, atsižvelgiant į laukimo laiką, taip pat galimybę du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus. Jei išvykimo laikas atidedamas kitai dienai, aviakompanija papildomai privalo nemokamai pasirūpinti keleivio apgyvendinimu viešbutyje bei transportu iš oro uosto į apgyvendinimo vietą ir atgal. Kai skrydis atidedamas ne mažiau kaip 5 valandoms, aviakompanija privalo pasiūlyti keleiviui atsisakyti skrydžio ir per septynias dienas atgauti už bilietą sumokėtus pinigus. Jei skrydis atidėtas tarpiniame kelionės taške ir dėl to skrydis nebeteko prasmės pagal numatytą planą, keleivis turi teisę atgauti pinigus ir už jau įvykusią kelionės dalį bei kaip galima greitesnį skrydį į pirmąją išvykimo vietą.

Atšauktas skrydis

Keleivis turi teisę rinktis – atgauti už bilietą sumokėtus pinigus arba vykti kitu skrydžiu ar kitu maršrutu. Pasirinkus laukti kito skrydžio arba vykti kitu maršrutu (jei toks skrydis numatomas po daugiau nei dviejų valandų), atsižvelgiant į laukimo laiką keleiviui turi būti pasiūlyta maisto ir gaiviųjų gėrimų, apgyvendinimas viešbutyje, transportas iš oro uosto į apgyvendinimo vietą ir atgal, galimybė du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus. Kitu maršrutu vykstantis keleivis turi būti skraidinamas į galutinę paskirties vietą kuo greičiau panašiomis kelionės sąlygomis arba panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų. Jei keleivis pasirenka atgauti sumokėtus pinigus, pinigai turi būti grąžinti per septynias dienas. Jei skrydis atšauktas tarpiniame kelionės taške ir dėl to skrydis nebeteko prasmės pagal numatytą planą, keleivis turi teisę atgauti pinigus ir už jau įvykusią kelionės dalį bei kaip galima greitesnį skrydį į pirmąją išvykimo vietą.

Kokios kompensacijos priklauso keleiviui?

Keleivis turi teisę reikalauti kompensacijos nuo 250 EUR iki 600 EUR, jei dėl atidėto skrydžio galutinę paskirties vietą pasiekia trimis ar daugiau valandų vėliau nei iš pradžių oro vežėjo numatytas atvykimo laikas, arba skrydis buvo atšauktas. Tačiau kompensacija keleiviams nepriklauso, jei apie skrydžio atšaukimą buvo pranešta likus ne mažiau 14 dienų iki skrydžio, taip pat jei skrydis buvo atšauktas dėl ypatingųjų aplinkybių, tokių kaip: streikai, nepalankios meteorologinės sąlygos, pavojus saugumui ir kt.

Daugiau informacijos apie oro keleivių ir kitas vartotojų teises galima rasti :http://www.ecc.lt